Publikacja artykułu o energooszczędnych napędach w miesięczniku naukowo- technicznym. &...
Nowe silniki synchroniczne to kombinacja reluktancyjnych silników połączonych z magnesami trwałymi. Docelowymi aplikacjami nadającymi się idealnie do zastosowania powyższych napędów są: chłodnie, wentylatory, pompy, ekstrudery, kruszarki, czy kompresory, które to urządzenia swym zastosowaniem zdominowały światowy przemysł w około 80%- ach. Silniki te ze swoją klasą sprawności IE5 są topowym rozw...
Rosnące koszty energii w przedsiębiorstwach to jeden z najważniejszych obszarów, na który należy obecnie zwrócić szczególną uwagę. Prognozowany wzrost cen w 2030 do poziomu 70€ za MWh pozwala z pewnością założyć jej stały wzrost (Wykres: Hurtowe ceny energii elektrycznej). Bezpośredni wpływ na ten trend będą miały również prognozowane koszty emisji dwutlenku węgla (Wykres:...
Zalety energooszczędnych silników Dyneo Silniki synchroniczne z magnesami trwałymi są niewątpliwie alternatywą dla asynchronicznych silników prądu zmiennego bądź silników prądu stałego tak od strony mechanicznej, posiadając znormalizowane obudowy IEC, jak i energetycznej, uzyskując wysoką wydajność. Podstawową ich zaletą jest duża oszczędność energii w stosunku do silników klasy sprawności IE1, IE...
DYNEO energooszczędne silniki elektryczne z magnesami trwałymi ogólnego zastosowania w przemyśle do mocy 500kW. Rosnące koszty energii w przedsiębiorstwach to jeden z najważniejszych obszarów, na który należy obecnie zwrócić szczególną uwagę. Oprócz możliwości negocjowania cen bilateralnie i zakupu na giełdzie TGE istnieje również opcja redukcji jej zużycia dzięki energooszczędnym napędom. Stosują...
Dobór możemy rozpocząć od przyjrzenia się charakterystyce obciążeń naszego całego układu napędowego, czyli silnika z przetwornicą częstotliwości oraz samej aplikacji, rodzaju urządzenia, które będziemy sterować. Aplikacje Charakterystyka mechaniczna napędzanego urządzenia zależy od momentu obrotowego powiązanego z prędkością obrotową, co przekłada się bezpośrednio na momenty obciążenia silnika. Ró...